دکتۆر کەمال میراودەلی: فەلسەفەی من. بەشی بیستەم.

میتافیزیکای پێناسە لە نێوان گەوهەر و فۆرم دا
چەپتەری پێنج:
لەم بەشەدا ئەرستۆ پرسی پێناسە بە پێوەندیی بە ماددەو فۆرم و پارچەکانی فۆرم (جەستە) لە ڕوانگەیەکی میتافیزیکییەوە شیدەکاتەوەو دەری دەخا کامیان بەشیکی گەوهەریی پێناسەن.

Chapter 5
A problem: if, in general, the coupling of two terms is not a definition (and so not a formula of an essence), how can entities like snub be defined? For snubness is not just concavity – a quality – but concavity in a nose. But if ‘pale man’ has no essence, why should ‘snub’ – i.e., ‘concave nose’ – have one? For in both cases, we have:
a thing (a substance, or part of one) + an attribute.

گرفتێک [ئەوەیە] کە ئەگەر بە گشتیی جووتکردنی [پێکەوە بەستنی] دوو زاراوە (وشە) پێناسە نەبێت، ( هەروەها شێوەبەندیی گەوهەرێک نەبێت) ئەوە چۆن بووە، وەک لووتخواری پێناسە بکرێت؟ چونکە لوتخواریی تەنیا خوارییەک نییە – سیفەتێک نییە- بەڵکو خواریی لوتە. بەڵام گەر مرۆڤی ڕەنگزەرد گەوهەری نەبێت، بۆ دەبێ خواریی هەیبێت؟ چونکە لە هەر دوو ڕەوشەکەدا ئەوەی هەمانە بریتییە لە:
شتێک (ماکێک یان پارچەیەکی ماکێك) + سیفەتێک

بۆ خوێندنەوەی تەواوی بابەتەکە، کلیک بکەرە سەر فەلسەفەی من، بەشی بیستەم

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies